N o t í c i e s..P r o t e s t a n t s
Número 11 - 28 de enero, 2005
  E D I T O R I A L

NOTICIAS

Internacional
España
Sociedad
Ciudades
España @l día

NOTÍCIES

NEWS
From Spain
International
  HEMEROTECA
Especiales
Recortes de prensa
Números atrasados
Buscar

DOCUMENTOS
Históricos
Legales
Comunicados

DIRECTORIO

INTERACTIV@
Tu opinión
Cartas
Libro de visitas
Chat
Foros

Recomendar

Agregar a favoritos
Página de inicio
¿Quiénes somos?
Patrocinada por:
Alianza
Evangélica
Española
miembro de:
European
Evangelical
Alliance
World
Evangelical
Alliance
e-Voz català Espanya Internacional
 
Protestante Digital defensa que l’ús del preservatiu es moralment lícit

L’últim comentari Editorial del magazine Protestante Digital va explicar, davant la polèmica social actual sobre l’ús del preservatiu, que aquest és moralment lícit.
 
CATALUNYA
Prop de 400 persones es troben en la 7ª Marató Esportiva organitzada per Trobada Jove
Programa del 2005 de la Unió de Dones Evangèliques de Catalunya (UDMEC)
e-Voz catalá
 
eVoz Català: la polèmica social actual sobre l’ús del preservatiu
ESPANYA
 
José de Segòvia analitza l’ocultisme en el seu nou llibre
Protestante Digital defensa que l’ús del preservatiu es moralment lícit
Els islàmics espanyols recolzen el matrimoni gay, però demanen també que s’autoritzi la poligàmia
INTERNACIONAL
Homenatge a un protestant suec que va salvar a mils de jueus en la Segona Guerra Mundial
C a t a l u n y a
 
Prop de 400 persones es troben en la 7ªMarató Esportiva organitzada per Trobada Jove

BARCELONA, 20-01-2005 (ACPress.net).
El passat dissabte dia 8 de gener, va tenir lloc la setena edició de la Marató Esportiva que organitza Trobada Jove i el Club Hola Júnior. Aquest ha sigut un dels anys amb més assistents.

La competició es va celebrar al Polisportiu de la Mar Bella de Barcelona. Van participar més de 50 equips en els diferents torneigs de futbol sala (categoria júnior y joves) i bàsquet 3x3 (categories masculí i femení), amb una assistència propera a les 400 persones.

Els equips guanyadors van ser: Trinxant (futbol sala joves), Pinar del Rio - Santapau (PinPau)(futbol sala júnior), Mallorca (bàsquet 3x3 masculí) i Cantàbria (bàsquet 3x3 femení). 

Al migdia, l’exjugador de la selecció espanyola de waterpolo, Francesc Castillo, va compartir al públic la seva experiència com a esportista professional i com havia influït la seva fe en Jesús durant el transcurs de la seva vida.

Font i Redacció: ACPress.net
Programa del 2005 de la Unió de Dones Evangèliques de Catalunya (UDMEC)

BARCELONA, 20-01-2005 (ACPress.net).
La UDMEC ha anunciat la programació del 2005 amb antelació per a que l’interessat pugui reservar les dates del calendari abans d’hora. Per més informació: udmecat@hotmail.com

Gener: 29, Barcelona, 18h – Lloança i adoració amb la participació del grup Lloança Paral·lel. Lloc: c/Paral·lel, 167. 5, Barcelona, 18h. Conferència Mèdica (Sara Bonet) Lloc: c/Terol, 22.

Maig: 6-8, Catalunya, Recés Nacional UDME. Celebració 40 Aniversari. Lema: “En aquest temps, Què demana Déu de mi?. Conf: Consuelo Bernal. Música, conferències, tallers, etc. Aquest any es durà a terme a Catalunya però el lloc està encara per determinar.

Juny: 4, Barcelona, 11h. Celebració 40 Aniversari UDME. Convidada especial: Ester Rodríguez. Lloc: Passatge Gaiolà, 19. A les 14h hi haurà un dinar a un restaurant.

Octubre: 29, Barcelona, 11h. Festa per les persones grans en col·laboració amb les llars d’ancians. Lloc: c/Terol, 22.

Novembre: 26, Barcelona. Pro Hogar Infantil Emmanuel. Lloc i programa per concretar. Oranitza: UDME Catalunya. Tlf./Fax: 93 890 10 26

e-Voz catalá
 
 
La polèmica social actual sobre l’ús del preservatiu

Jaume Llenas, Secretari generla de l’Aliança Evangèlica Espanyola (1'08 MB) http://www.e-Mision.org/actual/audio/noticies050123.mp3


Font: www.e-Mision.org

E s p a n y a
 
 
José de Segòvia analitza l’ocultisme en el seu nou llibre

MADRID, 25-01-2005 (PD/ACPress.net).
El teòleg, pastor i periodista, José de Segòvia, acaba de publicar un nou llibre titulat “Ocultisme: Parapsicologia o frau?”, és el resultat d’un estudi i cerca de molts anys sobre el tema de l’ocultisme, les seves arrels, formes i expressions, vistes des d’una perspectiva cristiana i bíblica.

En una recent entrevista a l’autor, De Segovia explica que aquest fenomen està sempre de moda degut a l’atracció que exerceix el pensament màgic, però que en definitiva només “és practicat per una minoria”. Segons l’autor, aquesta atracció, en el fons, prové del “buscar una clau o sentit de la vida. Un sentit que es coneix ocult, especialment en un món tan complex com el nostre”. 

L’opinió de l’escriptor és que “hem de ser escèptics cristians” en tant que realistes però no crèduls, sinó crítics. “L’ocultisme te més a veure amb faules humanes que amb fets sobrenaturals, sense que neguem que existeix un món de tenebres i obscuritat al servei de fins diabòlics que busquen allunyar a l’home de Déu, però aquesta realitat és més fort en esferes llunyanes a l’ocultisme”, afirma De Segovia.

I tot i que “és cert que existeix un món espiritual desconegut i una batalla espiritual entre la llum i les tenebres, els cristians ens hem equivocat a l’hora d’enfocar aquesta guerra” ja que “si Satanàs és un àngel de tenebres que també és vestit de llum, pot aparèixer disfressat d’aspectes i valors aparentment positius. Les persones que practiquen l’ocultisme més que provocar-nos por, haurien de produir-nos pena”.

Les persones que practiquen l’ocultisme “en el fons practiquen una forma més de religió que els lliga mitjançant enganys. La mateixa parapsicologia intenta vendre una realitat científica però no té cap base després d’estudiar-la a fons; és una forma de superstició que es vesteix de credibilitat racional”.

José de Segovia defensa que “Crist va vèncer totes les forces del mal, de manera que el creient no viu una lluita que encara està per decidir, sinó que està en una guerra ja vençuda en la qual no hem de tenir cap por sinó proclamar la victòria de Jesús. De la mateixa forma hem de transmetre aquesta esperança i missatge als qui viuen en la obscuritat i confusió de l’ocultisme”. També explica que l’única arma és la fe en la Paraula de Déu, i per aquesta raó comenta: “he escrit el llibre no per despertar el morbo, sinó alegria i confiança en la persona i obra de Jesús”.

El llibre ha sigut editat per Publicacions Andamio (Barcelona, Grups Bíblics Universitaris, www.gbu-es.org) i es pot aconseguir a les llibreries evangèliques espanyoles i sud-americanes.

Font: ProtestanteDigital. Redacció: ACPress.net
 
Protestante Digital defensa que l’ús del preservatiu es moralment lícit

MADRID, 25-01-2005 (PD/ACPress.net).
L’últim comentari Editorial del magazine Protestante Digital va explicar, davant la polèmica social actual sobre l’ús del preservatiu, que aquest és moralment lícit.

Durant aquests dies ha sigut motiu de debat a Espanya, el fet de la qüestió moral de l’ús del preservatiu. El motiu que ha generat aquest debat ha estat l’opinió manifestada per la Conferència Episcopal Catòlica espanyola, en la que es deixava entreveure la seva utilitat en la prevenció de la SIDA, darrera una fidelitat i castedat.

Per al vaticà “la sexualitat en sí, és perversa, excepte si hi ha una finalitat de procreació i el propòsit de donar fills al matrimoni de l’Església Romana. El plaer sexual és sospitós. Fonamentalment per aquest motiu es va imposar el celibat obligatori als sacerdots i monges catòlics”.

Davant la postura vaticana “el cristianisme protestant entén que la sexualitat del matrimoni, en la relació de l’home i la dona, és un invent i regal de Déu que serveix de recolzament complementari a d’altres aspectes essencials de la parella”, com ho són el sentiment, el projecte de família, i l’amor altruista cap a l’altre. L’Editorial afirma que “la persona que vol veure maldat en el que és un aspecte important de la parella, en realitat peca de depravació”. Per aquesta raó, el cristianisme protestant creu que l’ús dels mètodes anticonceptius (no abortius) son totalment legítims.

L’Editorial expressa que, davant la realitat que viu avui dia la nostra societat, la resposta no hauria de ser intentar imposar més lleis o normes a la conducta social sobre el tema de la sexualitat; sinó anunciar que la societat viu allunyada del Déu de la vida i del sexe. “Anunciar que la insatisfacció sexual que regna, no ve de la repressió, ni de les limitacions, sinó de viure allunyats i d’esquenes a Déu; d’una existència buida, confusa, i perduda que no té cap referència”.

Font: ProtestanteDigital. Redacció: ACPress.net
 
Els islàmics espanyols recolzen el matrimoni gay, però demanen també que s’autoritzi la poligàmia

MADRID, 20-01-2005 (Agencies/ACPress.net).
Ahir el president de la Federació Espanyola d’Entitats Religioses Islàmiques va explicar que molts dels seguidors del profeta Mahoma, que a Espanya ja són més de mig milió, volen que la poligàmia sigui autoritzada d’una forma legal pel Govern.

Mansur Escudero va manifestar el seu recolzament al projecte del govern socialista sobre el matrimoni homosexual, però va demanar que es regulés també “l’opció matrimonial” de la poligàmia. Segons Escudero, en el 1992 el govern socialista es va mostrar obert a aquesta possibilitat. El vocal del CGPJ, José Luis Requero, ja havia advertit que es podria produir aquesta reivindicació.

El president de la FEERI recorda que aquesta qüestió ja va ser tractada pel Ministeri de Justícia i les comunitats islàmiques al 1992, quan es va negociar l’acord de cooperació entre aquesta confessió religiosa i l’Estat espanyol. En aquest sentit, Escudero demana que s’abordi aquest assumpte en un debat similar al que s’està tenint sobre el matrimoni homosexual, figura jurídica que tampoc té precedents en l’ordre jurídic espanyol. El responsable de les Entitats Islàmiques a Espanya creu que la poligàmia és “una opció matrimonial molt minoritària”, i que “ha mostrat la seva viabilitat dins els països islàmics”.

Font: AGENCIES. Redacció: ACPress.net
I n t e r n a c i o n a l
 
Homenatge a un protestant suec que va salvar a mils de jueus en la Segona Guerra Mundial

VIENA, 23-01-2005 (La Nación/ACPress.net).
El diplomàtic suec de fe protestant, Raoul Wallenberg, va ser homenatjat al complir-se 60 anys de la seva desaparició a Budapest. Wallenberg va salvar a milers de jueus i d’altres perseguits pel nazisme a Hongria durant la Segona Guerra Mundial.

Wallenberg va ser segrestat pels invasors soviètics el 17 de gener de 1945. Va ser traslladat als campaments militars de l’Exèrcit Roig a l’est de Budapest, i mai es va tornar a saber més sobre ell. Ell provenia d’una família d’industrials. Va dissenyar passaports que fossin respectats per les autoritats. I va elevar a 30 el nombre de cases sueques que gaudien de neutralitat, per acollir als refugiats de forma que no poguessin ser deportats o assassinats.

Després de complir-se sis dècades de la seva desaparició, la Fundació Wallenberg llançarà una campanya mundial de recaptació de firmes per a presentar a les Nacions Unides una demanda reclamant l’aclariment del destí del diplomàtic. Tenembaum va exhortar a la Federació Russa a posar fi al misteri tràgic.

L’HOMENATGE
L’acte va ser organitzat per la Fundació Internacional Raoul Wallenberg. Va estar present el seu fundador, Baruj Tenembaum, argentí amb residència als Estats Units. Gustavo Jliffe, membre de la fundació, va informar que hi haurà actes similars a Pequín, Budapest, Montevideo i a d’altres ciutats del món.

Una corona va ser col·locada per dos homes que van sobreviure a la persecució nazi, i van ser salvats gràcies a Wallenbarg: Laszlo Ladanyi, i Tomás Kertesz. Ladanyi va recordar quan ell tenia 23 anys que va rebre el passaport que li va concedir Wallenberg; avui té 83 anys i el conserva a casa seva, Buenos Aires.

Font: LA NACION. Redacció: ACPress.net
Vostè pot subscriure’s als butlletins setmanals de NotíciesProtestants, que contenen les notícies que es publiquen a la revista digital. Són gratuïts i s’envien cada diumenge.
Només necessita enviar un eMail en blanc a: registrar-se@NoticiesProtestants.com

Pot consultar els números anteriors utilitzant BUSCAR del menú de l’esquerra, o bé, visitant l’ARXIU de butlletins anteriors

Cartes dels lectors: catalunya@NoticiesProtestants.com
 
 
EDITORIAL
mARTEs
JOSÉ DE SEGOVIA
De par en par
JUAN SIMARRO
Orbayu
MANUEL LEÓN
Letra pequeña
MANUEL LÓPEZ
dLirios
Luis Marián
La voz
CESAR VIDAL
Claves
WENCESLAO CALVO
Íntimo
YOLANDA TAMAYO

Enfoque
Juan A. Monroy

. PUBLICIDAD

© 2004 Protestante Digital, España.
Las opiniones vertidas por nuestros colaboradores se realizan a nivel personal, pudiendo coincidir o no con la postura de la dirección.
Colabora: