N o t í c i e s..P r o t e s t a n t s
Número 25 - 20 de mayo, 2005
  E D I T O R I A L

NOTICIAS

Internacional
España
Sociedad
Ciudades
España @l día

NOTÍCIES

NEWS
From Spain
International
  HEMEROTECA
Especiales
Recortes de prensa
Números atrasados
Buscar

DOCUMENTOS
Históricos
Legales
Comunicados

DIRECTORIO

INTERACTIV@
Tu opinión
Cartas
Libro de visitas
Chat
Foros

Recomendar

Agregar a favoritos
Página de inicio
¿Quiénes somos?
Patrocinada por:
Alianza
Evangélica
Española
miembro de:
European
Evangelical
Alliance
World
Evangelical
Alliance
e-Voz català Espanya Internacional
 
Wall Street tracta la inversió en salut a través de l’oració
Durant aquests dies, centenars de teòlegs de tot el món reunits al Congrés Mundial d’Evangelització i Missió, a Atenes, Grècia, examinen la relació entre la salut, la fe i la oració...
 
CATALUNYA
“Catalunya es Mou” a Barcelona
Concert Gospel per recolzar Guinea Equatorial
11è Seminari presencial del CEIBI a Salou (Tarragona)
e-Voz catalá
 
e-Voz: “Invitació de diàleg a ETA” (Jaume Llenas)
ESPANYA
 
Una investigació denuncia el negoci de curanderos a Espanya
La Cadena SER es ‘copia’ de la web cristiana e-Misión
INTERNACIONAL
“Renéixer” és una nova versió de la Bíblia per ajudar contra les addiccions
Wall Street tracta la inversió en salut a través de l’oració
C a t a l u n y a
“Catalunya es Mou” a Barcelona

BARCELONA, 20-05-2005 (ACPress.net).

Els propers 24, 25, i 26 de juny tindrà lloc a la zona esportiva del Meiland (Barcelona) una acampada per joves de les quatre províncies de Catalunya, en la qual hi haurà concerts, reunions d’oració, predicació, evangelisme i molt més.
 
La zona esportiva situada al costat de la Ronda de Dalt i en el barri de Mundet (L3) espera reunir a centenars de joves de Lleida, Girona, Tarragona i Barcelona per passar un cap de setmana en comunió. “Catalunya es mou” pretén ser una expressió de la unitat dins el poble de Déu a nivell interdenominacional, i busca fer-se sentir a aquest país a través de l’Evangeli.
 
Durant els tres dies hi haurà temps per escoltar la paraula de Déu a través dels conferenciants (Moisés Fernández, Carles Pujol, Carmen Sánchez i Daniel Pujol), concerts fins la matinada (Baruc, Cor Gospel, 2 Filos, Praxiz, Sarai, Esencia de Vida i Hosanna Choir), moments especials d’oració amb 24-7 i VTR i sobretot, moltes oportunitats de conèixer gent nova. També destacar que dissabte es farà una sortida per dur el missatge de Jesús a la ciutat. L’últim dia s’espera reunir a l’Església de Catalunya per passar la tarda junts en comunió.
 
La trobada està organitzada per Traslación Juvenil i compta amb una amplia col·laboració entre els quals estan l’Ajutament de Barcelona, el Consell Evangèlic de Catalunya, l’Aliança Evangèlica Espanyola, 24-7 prayer, Venga Tu Reino (VTR), Barcelona Producciones, Esencia de Vida, GBU, Jesus Revolution, RKM Radio, Carlota Verdura, Remar, Seguretat i Protecció en Jesucrist, International Church of Barcelona, King’s Kid’s, JCUM, JPC (Juventut Per Crist), RTV Amistad.
 
Per inscriure’s o demanar més informació: www.catalunyaesmou.com / catalunya_es_mou@yahoo.es / Tel: 93 424 94 00
 
Font i Redacció: ACPress.net
 
Concert Gospel per recolzar Guinea Equatorial

BARCELONA, 15-05-2005 (ACPress.net).
El proper dia 28 de maig a les 20.30 tindrà lloc al Poliesportiu de la Trinitat Vella de Barcelona un concert Gospel que comptarà amb les actuacions de Molema, Ocumé i TNT.
 
És un concert de caràcter benèfic organitzat pels joves de l’Església Baptista de la Bona Nova i la ONG Desarrollo 2000 de Barcelona pro-rehabilitació del Centre de Salut de Bolondo i recolzament a l’Escola d’Evinayong (Guinea Ecuatorial).
 
Font i Redacció: ACPress.net
11è Seminari presencial del CEIBI a Salou (Tarragona)

SALOU, Tarragona, 15-05-2005 (ACPress.net).
El Centre Superior de Teologia CEIBI organitza el curs “Cap un creixement sostenible a l’Església d’Espanya”, del 5 al 8 de desembre del 2005. Les sessions tindran lloc a l’església Evangèlica de Salou (campus CEIBI a la Península).
 

El professor ponent és Jonatan Haley. Es va criar a Argentina, fill de missioners fundadors d’esglésies. Va estudiar la Bíblia i teología al Wheaton College, Trinity Evangelical Divinity School i Denver Seminary. Junament amb la seva dona, Kathy, porta treballant a Espanya des del 1996.
 
Últimament està editant la traducció de Teologia Cristiana de MIllard Erickson, que probablement ha sigut la obra de teologia sistemàtica evangèlica més usada en anglès en els últims vint anys. Jonatan també col·labora en el ministeri pastoral de l’Església Cristiana Evangèlica de Cuéllar (Segòvia) i es Coordinador Administratiu de la nova Escola Evangèlica de Teologia (FIEIDE).
 
PROGRAMA
El programa serà el següent: 5 de desembre: de 17.00 a 18.30 Conferència-Taller sobre la construcció d’edificis, per Francesc Calvache (Ingenier industrial). 17.30 Culte evangelísitc per Roberto Velert (‘La conversió dels bons’). 6 de desembre: 10.00 Devocional per Pedro Sanjaime. 11.00 a 13.30 1ªSessió: ‘Esglésies sanes’. Presenta les conclusions més importants del projecte d’investigació mundial sobre el creixement de l’església. 2ªSessió: Esglésies fèrtils. 17.00 a 18.30 Taller 1. ‘Com millorar la salut de la teva església a la pràctica. 17.30 Culte evangelístic per Roberto Velert (‘La conversió dels bons (2º). 7 de desembre: 10.00 devocional per Pedro Sanjaime. 11.00 a 13.30. 1ª Sessió: ‘Esglésies missioneres. 2ªSessió: L’església com Déu mana. 17.00 a 18.30. Taller 2: ‘Com generar coneixement “automàtic” a l’Església’ – El paper dels anomenats principis biòtics. 17.30 Culte evangelísitc per Roberto Velert (‘la conversió dels bons (3). 8 de desembre. A les 11hores. Conferència de clausura i acte de graduació de la promoció 2005 i entrega de diplomes als participants.
 
S’han reservat un nombre d’habitacions a l’Hotel Caspel de Salou, en règim de pensió completa. Els que vulguin poden reservar habitacions a l’Hotel però ho han de comunicar urgentment. Poden fer-ho enviant un e-mail a oficina@ceibi.org. Preus: 152€ per habitació doble compartida. Habitació individual: 198€. Descompte nens de 2 a 10 anys – 35%. Els que no necessitin places a l’Hotel abonaran en concepte de matrícula només 45€. Forma de pagament: transferència bancaria a la cta.cte. del Centre d’Investigacions Bíbliques. Caja Rural de Tenerife: NºCCC – 3076 0010 07 1004508527 indicant ‘inscripció al seminari 2005’. Per gir postal a nom de: Centro de Investigaciones Bíblicas – CEIBI Apartat de correus: 967. 38080 Santa Cruz de Tenerife (Canàries)
 
El temps de matrícula es tanca el dia 25 de novembre
 
Font i Redacció: ACPress.net
e-Voz catalá
 
 
“Invitació de diàleg a ETA” http://www.e-Mision.org/actual/audio/noticies050123.mp3

Jaume Llenas, Secretari general de l’Aliança Evangèlica Espanyola
(1,19 Mb)



Font: www.e-Mision.org


E s p a n y a
 
 
Una investigació denuncia el negoci de curanderos a Espanya

VALENCIA, 14-05-2005 (LaRazón/ACPress.net).
La investigació d’un periodista, infiltrat durant un any en el món dels vidents, ha servit per demostrar que la santeria, l’adivinació i els gabinets telefònics no són més que un immens frau en els quals s’abusa de la bona fe dels usuaris. En el llibre “El negoci de la fe” (MR edicions) publicat, per motius de seguretat, amb el nom de Juan Gonzalo, aporta les proves que delaten aquests reclams publicitaris enganyosos, testimonis de persones desesperades que han acabat arruïnades per aquests desaprensius i les pràctiques deshonestes de curanderos sense escrúpols. 
 
La “santeria” és una creença d’origen cubà que uneix elements de la religió voruba amb el culte a alguns ants catòlics. Va arribar a Estats Units al 1959 a través dels exiliats del castrisme, i des d’allà va passar a Europa. Al nostre país s’ha propagat molt durant els últims anys.
 
ES VA FER PASSAR PER SANTER
Un conegut periodista es va proposar fa anys denunciar aquestes pràctiques que, segons afirma, “fan mal moral, psicològic i econòmic a molta més gent de la que imaginem”. Durant un any es va fer passar per santer i es va introduir en aquest món. A la santeria, els suposats sacerdots practiquen rituals d’adivinació amb la tècnica de tirar “les caragoles”.
 
En funció de la disposició de les petxines, determinen el futur del seu client. Gonzalo ha demostrat que els gabinets telefònics que ofereixen aquest servei estàn ocupats per persones sense cap tipus d’experiència que, amb unes certes habilitats per la comunicació, acaben dient als clients, simplement, el que esperen escoltar. En molts casos recorren a formularis amb “paraules rebuscades i poc llegibles”.
 
Però els “treballs” més atractius de la santeria són els denominats “de amarre”, per subjugar al ser estimat; “de domini”, per imposar-se a alguna cosa o a algú; i “de trencament”, per espantar als mals esperits. El santer sol començar amb una “neteja” per purificar el cos de l’individu, i completa el ritual amb un “ebbo” o sacrifici. Gonzalo ha descobert que en molts casos, encara que prohibit per la legislació espanyola, es sacrifiquen animals en aquests rituals.
 
Respecte a les herbes i productes ‘màgics’ que també s’utilitzen ha pogut comprovar que no són més que simples cosmètics, sabons i perfums com els que s’ofereixen als hotels, amb llicència legal per evitar tenir problemes amb l’administració. El seu únic component ‘secret’ és la possible fe de qui ho utilitza.
 
DEBILITAT PSICOLÒGICA
Tot i que l’engany és patent, i els encerts dels rituals només poden ser atribuïts a la casualitat o l’autosuggestió, la particular debilitat psicològica de les persones que recorren a aquests serveis fa que no es donin per vençudes fàcilment. No admeten a la ineficàcia d’aquests suposats encanteris màgics, segueixen gastant i recorren a aquests sinistres personatges.
 
Font i Redacció: ACPress.net
 
La Cadena SER es ‘copia’ de la web cristiana e-Misión

MADRID, 10-05-2005 (C.SER/ACPress.net).
“El podcast llançat el 10 d’abril per la cadena de radio ha tingut una gran acollida entre els internautes” diu la SER, una de les principals emissores de radio nacionals. Fa nou mesos e-Misión va iniciar un sistema similar i va arribar a una catorzena part de les descàrregues de la SER, la Cadena de màxima audiència a Espanya amb 6 milions d’oients. 
 
El servei de podcasting que des de fa un més presenta la Cadena SER ha sigut considerada un èxit ja que, en el primer més s’han descarregat uns 700 gigues d’informació. Aquesta mateixa idea va iniciar-se 9 mesos abans a la web cristiana e-mision.org que, el passat més, va arribar fins als 50 gb de descàrrega.
 
Proporcionalment, si la SER té una audiència de 6 milions de persones, vol dir que la d’e-mision esta a prop dels 400.000 oients. Encara que siguin bastants menys, però no està malament per aquesta jove emissora protestant a Internet.
 
El podcast és una tecnologia que permet automatitzar les descàrregues de sons des d’una font concreta, en aquest cas, la web de la Cadena SER o d’e-Misión. La SER ha sigut una de les primeres ràdios comercials del món i pionera al nostre país en llançar un servei d’aquest tipus.
 
En l’actualitat, el podcast de Cadena SER i e-Misión permet als internautes descarregar al seu ordinador de forma automàtica i transferir al reproductor portàtil d’àudio digital una selecció d’àudio de la seva programació.
 
www.cadenaser.com; i www.e-mision.org
 
Font: Cadena SER. Redacció: ACPress.net
I n t e r n a c i o n a l
 
“Renéixer” és una nova versió de la Bíblia per ajudar contra les addiccions

MIAMI, 15-05-2005 (SBU/ACPress.net).

Les Societats Bíbliques Unides (SBU) llancen al mercat la seva nova Bíblia Renéixer, considerada la versió en espanyol de la famosa Life Recovery, una provada guia per la recuperació emocional i espiritual de joves i adults amb problemes d’addicció.
 
Amb la versió bíblica Reina-Valera de 1960 i textos addicionals basats en els 12 passos del programa d’Alcohòlics Anònims per tractar problemes d’addició, SBU aspira a obtenir el mateix èxit que en el cas de la versió en anglès desenvolupada per la Tyndale House Publishers.
 
Es tracta d’una Bíblia dirigida especialment als ministeris cristians que desenvolupen les tasques a les presons i pels programes d’ajuda a addictes.
 
A demés del text bíblic Reina-Valera 1960, la Bíblia Renèixer conté: Dotze passos per la recuperació emocional i espiritual, devocionals bíblics que guien a la recuperació, notes importants per la recuperació, reflexions temàtiques al final de quasi tots els llibres, esborranys i introduccions als llibres, perfil de personatges bíblics i lliçons de recuperació en les seves vides.
 
També estarà disponible una edició de Renéixer amb només el Nou Testament amb els llibres Salms i Proverbis. Els primers exemplars de la Bíblia Renéixer es podran adquirir a l’estant que les SBU i la American Bible Society tindran a la fira del llibre cristià Expolit 2005, la qual estarà a Miami a partir del 19 d’aquest mes.
 
Wall Street tracta la inversió en salut a través de l’oració

NOVA YORK, 11-05-2005 (alc/ACPress.net).
Durant aquests dies, centenars de teòlegs de tot el món reunits al Congrés Mundial d’Evangelització i Missió, a Atenes, Grècia, examinen la relació entre la salut, la fe i la oració. És natural que ho facin perquè és una pràctica crisitana. El que és més insòlit és que sigui Wall Street el que tracti aquest tema.
 
Un nombre creixent d’estudis científics realitzats als Estats Units mostren que qui va a l’església al menys una vegada per setmana té una salut superior a la de la resta de la població i pateixen menys problemes com la depressió.
 
POSTURES CONTRARIES
Els estudis han sigut qüestionats per la comunitat científica. L’experiència de Lynda Powel, professora de medicina preventiva del Rush University Medical Center, de Chicago, és una prova de l’escepticisme. Powell no era una persona que anava a l’església amb freqüència i no estava convençuda dels estudis. Al 2001, l’organisme de salut National Institutes of Health li va demanar que dirigís un pannell per revisar la creixent quantitat de literatura mèdica que lligava la religió amb la salut. 
 
El pannell no va trobar molta evidència sobre el benefici de la religió i la salut, i va trobar que als pacients amb creences religioses tenien més problemes que els que no les tenien a l’hora d’enfrontar problemes mèdics.
 
“La gent religiosa que es va frustrar per la creença que Déu els havia abandonat i que es van tornar independents de la fe per la seva recuperació, i no del tractament mèdic, van acabar soscavant inadvertidament el seu procés d’alliberament”, deia com a conclusió l’informe que va ser difós al gener del 2003 en la publicació American Psychologist.
 
I MALGRAT TOT, FUNCIONA
Però a l’examinar la relació entre assistir a l’Església i la salut, el pannell va arribar a una conclusió diferent: “Després de revisar la informació, crec que he d’anar a l’església”, diu Powell, la qual segueix investigant el tema.
 
Els estudis diuen que qui va a l’església al menys una vegada a la setmana té una taxa de mortalitat d’un 25% inferior a la resta.
 

Font: ALC. Redacció: ACPress.net

TF. 91 747 14 89; Fax. 91 747 59 24, Aptat. 59198. 28080 Madrid; Correu-e: noticies@ACPress.net; web: www.ACPress.net

ACPress està integrada dins l’Aliança Evangèlica Espanyola (la AEE pertany a les Aliances evangèliques europea i mundial –EEA i WEA, respectivament).

ACPress conta amb el recolzament d’altres entitats associades: Alternativa 2000, Assamblea Cristiana, Consello Evanxélico Galego, Editorial CLIE, Grups Bíblics Universitaris (GBU), Esglesies de Crist, Institut Bíblic i Seminari Teològic d’Espanya (IBSTE), H.D.Arquitectura, Imvisual Design, Alojamiweb.com…

Les notícies d’ACPress poden ser reproduïdes, sempre que es senyali la seva procedència (ACPress.net)

Per a subscriure’s escriure un email a: subscriure@NoticiesProtestants.com
Per donar-se de baixa enviar un email a: baixa@NoticiesProtestants.com
 
 
EDITORIAL
mARTEs
JOSÉ DE SEGOVIA
De par en par
JUAN SIMARRO
Orbayu
MANUEL LEÓN
Letra pequeña
MANUEL LÓPEZ
dLirios
Luis Marián
La voz
CESAR VIDAL
Claves
WENCESLAO CALVO
Íntimo
YOLANDA TAMAYO

Enfoque
Juan A. Monroy

. ENCUESTAS
. PUBLICIDAD

© 2004 Protestante Digital, España.
Las opiniones vertidas por nuestros colaboradores se realizan a nivel personal, pudiendo coincidir o no con la postura de la dirección.
Colabora: